前言 - Microsoft Build

現在科技界三大巨頭 Microsoft、Google 及 Apple 各自有為 Developer 準備每年一度嘅技術發佈會,分別命名為 Microsoft Build 、Google I/O 及 Apple WWDC,發佈最新技術、產品發展及公司未來願景。

而不得不提 Microsoft 其實早喺 2019 及 2021 一共投資咗幾十億美元俾 OpenAI 去開發 AI。Open AI 喺 2022 年尾終於嶄露頭角,開放免費使用 ChatGPT 令更多人認識 Generative AI 的研究成果。今年 Microsoft 亦開始為不同 Microsoft Ecosystem 加入 Generative AI,主要是 Copilot 為主。

所以我非常推薦 Developer 睇今年嘅 Microsoft Build 2023 Keynote,短短地 30 分鐘大致上了解現時 AI 喺 Microsoft Ecosystem 嘅生態發展,話唔定可以諗到一啲新工具解決你現有的 Pain Point。

以上都係一啲全球性嘅發佈會,三大巨頭之中,就只有 Microsoft 有官方舉辦香港本地 Microsoft Build Hong Kong

Microsoft Build Hong Kong 實況

觀塘 The Wave,活動正式開始前坐無虛席

是次 Microsoft Build Hong Kong 活動於觀塘 The Wave 場地舉行,大約有 300 個座位,我準時於 14:00 登記,坐無虛席。

座位後排位置設有水吧,讓參加者可以補充水份及糖份。

場地飲品貼上 Azure Service Logo

場地有一個角落擺放了一些攤位進行小遊戲及 Ask The Expert,讓參加者可以與 Microsoft 專家互動。

場內有一些相關的攤位進行小遊戲及 Ask The Expert

主辦方安排了幾位 Microsoft 專家包括 Cloud Solution Architect、Senior Cloud Advocate、Microsoft Technical Trainer 以廣東話去講解一啲 Microsoft Build 精華,以下是當天的流程表:

Microsoft Build Hong Kong 2023 流程表

於第一節 Welcome and Keynote @Henry Li 以廣東話簡述 Microsoft Build 的重點,開始的第一幕提到:

AI is talking the computer age from the bicycle to the stream engine – Microsoft CEO Satya Nadella

這句話引起了我的注意,通常當我見到這類型 Quote 都會不其然去 face check 一下 Microsoft CEO 句前後嘅 Context,以免斷章取義誤解當時講者想表達的意思,這成為了我的待辦事項(於文末會分享相關的 face check)。

由於是次活動內容相當豐富,不能盡錄,以下是一些活動照片及分享一些我自己備註了的待辦事項。

我的待辦事項

到場福利

除了有 Microsoft 專家為是次活動準備的內容之外,於每個環節完結後有一條搶答問題,現場觀眾答對會獲得價值 $2300 的 Jabra Evolve 2 55,大家都十分踴躍搶答,目測有 20-30% 人舉手搭答問題,氣氛相當良好。

中場及離場時,到場參加者可以以抽奬形式獲得印有 Microsoft Logo 的 SWAG,種類包括 T-shirt、毛巾、USB 線及環保袋。

門口派發 SWAG
入場証

總語

香港係一個 Business Driven 嘅地方,大財團要花人力物力搞一個十分純粹的 Developer-only 嘅活動其實好困難,一來面向窄,二來未必有 Lead 返或者 Connect 到 Business Relationship。

所以 Microsoft HK 有人力物人搞 Microsoft Build Hong Kong 對本地 Developers 而言相當難得,始終有一啲行業專家以廣東話母語去 Recap 一次全球性嘅 Event 會多一份親切感。我明白大部份內容大家總可以上網睇,但呢類形實體 Event 最特別嘅地方係可以有機會 1 對 1 咁「Ask the Expert」去排解一啲心目中嘅疑問或者一齊傾下對未來科技願景,將一啲想法及願景由接觸得最近科技核心嘅專家帶到 Community,係有一個非常健康的發展。

有人一定會話「場地和規模不及 Google Cloud Summit 或 AWS Summit」,但對應相同 Audience 嘅係另一個旗艦 Microsoft Envision Event 而非 Microsoft Build,正如本文初所提到,Microsoft Build、Google I/O 及 Apple WWDC 三大巨頭的 Developer Events 就只有 Microsoft Build 有官方香港的版本。

Microsoft Build Hong Kong 2023 活動整個流程、人手及安排上基本上無可挑剔,但係場地而言,The Wave 樓底唔夠高令 Projector Screen 掛得唔夠高及唔夠大,體驗上有約 30-40% 面積嘅 Project Screen 會被前排遮住咗(如上述活動照片),要郁黎郁去先睇得到。

The Fact Check & 反思

在這個活動完結後,這是 face check 後的結果,以下是一段節錄於  Microsoft Build Opening 的片段 2:45 - 3:30。

AI is talking the computer age from the bicycle to the stream engine – Microsoft CEO Satya Nadella
0:00
/
意思上是指製造 Bicycle 與 Steam Engine 所需要嘅工具將會完全唔同

Microsoft CEO 想指出的是製造 Bicycle 與 Steam Engine 所需要嘅工具將會完全唔同,而 Microsoft 非常專注地開發 Developer Stack 給 Developer 去創造 「Steam Engine」。

如果有 Content Farm 利用同一個 Quote 去借題發揮,例如:

Microsoft CEO 預言 Generative AI 就好像帶領電腦由單車年代進入蒸氣引擎年代後一樣,大量工業將會被淘汰!

我也不感到意外,這就是現時斷章取義及嘩眾取寵的 Content Farm 營利模式。