雖然之前阿 Gap 係 5 月寫左篇文《揀餐廳食飯咁講究,點解揀IM唔可以 ?》 介紹 Telegram,但係始終係純文字,未必好清𥇦咁帶出 Telegram 有幾方便,於是又忍唔住錄左條片介紹 Telegram,今次集中四大功能(Reply、HashTag、Free Sticker、Link Preview)同 WhatsApp 比較,讓更多讀者可以更容易直接分享到比其他朋友仔知道,仲用 WhatsApp 黎同做溝通究竟有幾落後。根據 Telegram 嘅每日訊息發送量飄升4倍-100億條訊息,証明外國已經愈黎愈多人轉用 Telegram,你想唔想做慢半拍嘅一群?

在商言商?

在商言商? 記住 Telegram 從來都沒有商!Telegram 所有劃時代嘅功能,例如:

  • Open API
  • Telegram Bot API
  • Channel
  • Reply
  • Hash Tag
  • Cloud Search
  • Cloud Storage
  • Secret Chat

全部都係針對用家使用體驗做出黎嘅。

一個無商業制肘嘅 App 可以做得有幾強大?

無商之強

你有無見過一個 IM 可以有以下功能?

  • 提供 API 比開發者任用佢地嘅 Service?

  • 提供 Bot API 比開發者隨意做一個 Telegram Bot 出黎,令 Telegram 變得更豐富更強大?

  • 任意比任何一個用家起一個 Channel 比去 Broadcast 比佢嘅 Subscribers,仲要提供 Broadcast History?

  • 提供一個 Reply 功能,等你係大 Group 傾計嘅時候唔洗 Copy & Paste 人地句野,再打番你想回覆嘅野?

  • 提供一個 Hash Tag 功能,比你 Tag 嘅某啲對話方便用家去分類?

  • 提供一個 Cloud Storage, 所有 Message 都係 Cloud, 所有平台嘅裝置嘅 History 都係 in Sync?

  • 提供一個 Cloud Search, 極速幫你掃哂所有 Chat History, 極速搵番你嘅對話?

  • 提供一個 End-to-End 加密嘅 Secret Chat,加上 Self-Destruct Timer ?

以上種種功能,如果以商業角度去睇,係極度燒錢,係「督數」嘅世界根本冇可能實現到!但係呢一啲燒錢功能正正就係幫助緊我地人之間嘅溝通,提供一個極好的使用體驗!

燒錢功能 幫助溝通

阿 Gap 以最簡單嘅 Reply 功能舉個例,你睇完條片都應該覺得好方便,正如當初 Telegram 首次加入呢個功能嘅時候,作為 Developer 嘅阿 Gap 都呆左,因為做呢個功能嘅首要條件就係 Server 必需儲低全部 Message,需知道儲低所有 Message 係一個極度燒錢的行為,當時已經知道 Telegram 必定用紅!

但如果你唔係 Developer 可能認為 Reply 功能其實好簡單,以為其它 IM 例如 WhatsApp/ Line 可以好快抄到,根本唔算係一個殺食功能。但阿 Gap 想話你知,要做一個 Reply 功能係極度極度極度燒錢,所以你可以唔洗奢望 Whatsapp/ Line 會提供到呢個功能比你,因為佢地原生就係為左節省成本,所有 Message 只會儲低係用家的手機上*,再加上有商業因素拖累,只要佢地能夠壟斷市場就唔需要有進步,極少加入新功能,完全無考慮用家體驗!我夠膽講句,佢地未來兩年都絕對無可能做到 Telegram 嗰種 Reply 功能,所以識諗嘅你,係時候拉埋三五知己轉會過去用 Telegram,用行動証明就算已經壟斷嘅企業都會有崩潰的一日,唔好再投資落去 WhatsApp。

*相反 Telegram 會將所有 Message 加密儲係 Cloud Server,先可以做到真正跨平台、多帳戶。

What's Next?

如果你先前接觸過Telegram 但因為覺得冇人用所以冇繼續用嘅話,我建議你可以好似我咁樣同你最親密、最好嘅朋友試下一齊轉用,感受一下 Telegram,相信你對 IM 嘅要求會不知不覺咁提升左,同時減少生活上嘅煩惱。

如果你有公司Group 用緊 WhatsApp/Line 嘅人,可以試下分享呢一篇Telegram介紹,搞個公投,順應民意。

如果你睇到呢度,我相信你對 Telegram 應該好有興趣,你而家要做既就係Tag 你既好朋友睇呢篇Telegram 既介紹,將你日常地個重心Group 轉移到Telegram,一齊加入Telegram 嘅大家庭,向爛橙說不。

如果有一日香港人抄牌,係咁樣問:

你可唔可以比你 Telegram 我?

係我呢一刻嘅願景,亦係寫拍呢條片嘅目的


已安裝Telegram 的用家可以點擊

訂閱 Gap撈Tech 的 Telegram Channel

試玩 Telegram Bot @HKiPhoneBot
吹水頻道測試版本,有興趣可參閱呢度


心動不如行動啦,立即安裝Telegram

iPhone/iPad 下載

Android下載

Window Phone 下載

Window/Mac/Linux下載

Mac OS X 下載