無論係 Window 定係 Mac,站在用家立場,好多時都會有「消失的空間」!主要就喺唔知部機啲位去左邊度,有時都幾頭痕,以前筆者用 Window 無辦法知道消失的空間,所以久唔久就會重裝一次,但自從用左 Mac 之後,因為 Mac 比較 Developer-friendly,筆者感覺到自己控制緊部電腦,而唔係比部電腦玩緊,所以整本上無重裝過,由 10.6 用到而家 10.10。

以Macbook/iMac為例,儲存空間多數是固定的,作為一個 用Mac機嘅 Developer 更加應該學識點樣管理儲存空間。

【Developer限定】所以今次筆者就介紹下點樣睇哂你成個 Mac 究竟啲位用哂去邊!?

【 非 Developer】都可以直接於 Mac 機運行筆者寫好嘅一鍵清理,呢個程式主要清走 (com.apple.bird) iCloud Backup 所產生的暫存檔案(嚴重受最近 WhatsApp 的改動影響而變得巨大)

Step 1

利用快捷鍵[ Command(⌘)+ 空白鍵 ] 或右上角 放大鏡公仔

開啟 Spotlight

Step 2

輸入 Terminal, 並開啟 Terminal

Step 3

於 Terminal 輸入 ,然後等待結果 (等候需時)

du -hs ~/* | grep  "[0-9]G\|[0-9]\{3\}M" | sort -rn

先解釋呢個 Command 的意思

du  -> disk usage

-hs -> "Human-readable" output and "specified file"

~/* -> All files/directories in the ~ directory

grep  "[0-9]G\|[0-9]\{3\}M" ->  Filter results, only show 100MB - 999GB files/directories

sort -rn -> sort in reverse number  ( Descending )

Step 4

分析結果

左邊就係成個 Folder 嘅 Size (i.e. 832M = 832MB , 85G = 85GB)

Step5

由 Step 3 開始再做過但進入不同地方
例如進入 85GB 嘅 Library 再睇下, 將 Command 改成這樣

du -hs ~/Library/* | grep  "[0-9]G\|[0-9]\{3\}M" | sort -rn

最後就係 Google 睇下係唔係可唔可以刪,原來有一度食左我 36GB 係我iTunes Backup iPhone/iPad嘅檔案。

筆者己知的佔用極多空間的Cache

主要是由 ~/Library/Caches/com.apple.bird/ 佔用的,可以試下行以下呢句睇下用左幾多 GB

du -sh ~/Library/Caches/com.apple.bird | grep  "[0-9]G\|[0-9]\{3\}M" | sort -rn

如果發現佢佔用咗你幾十GB,其實你可以行以下呢句刪左佢

rm -rf ~/Library/Caches/com.apple.bird/

因為理論上如果一個 System 寫得好,所有係 Cache 入面嘅Files 都可以刪,而唔會有任何損失。

WhatsApp 是萬惡之源

根據筆者Google後所找到嘅結果加上分析筆者電腦內的 com.apple.bird 嘅 Files,發現 Files 的Size 突然於某日開始暴升(由每日原本幾十MB一個 暴升至 900MB 一個)

節錄於 Apple 官方的 Forum

The real reason that folders grows so much it's Whatsapp iCloud backup. It basically saves the backup over and over multiple times, and makes it grow a lot. Deactivate it, and you'll see the folder won't grow anymore. - Re: Library/Chaches/com.apple.bird is bigger then 45GB

所以筆者不嬲都支持棄 WhatsApp 用 Telegram,用 Mac + iCloud Backup 嘅你,盡快放棄WhatsApp吧,想了解更多Telegram 可參閱下文

按此直接跳到一鍵清理


筆者替 Macbook 瘦身89GB

就係因為筆者用 iCloud Backup 加上 WhatsApp 呢個萬惡之源,筆者嘅 MacPro(枱機) 𥚃的 com.apple.bird 用左 159GB,而 Macbook Pro 就用左 89GB!簡直恐佈!

以下係筆者一步一步分析「消失的空間」,再發現 com.apple.bird 呢個問題,再上網 Google


筆者自制的 一鍵清理

下載後開啟 -> CleanCache(com.apple.bird).scpt

完成清理後如果可以的話留個言話比筆者,筆者都希望知道幫你清到幾多位 :)

開啟後會出以下畫面,按照紅色箭咀指示運行Script

會出現以下選擇語言,然後按程式指示一步一步做就可以 刪除 com.apple.bird 𥚃的暫存檔!

總結

相信有用 Mac + iCloud BackUp 嘅用家,你地嘅 com.apple.bird 一定同筆者一樣,佔用左極多 Storage(方便的話請留個言,可以話比其它Mac友參考一下)!而經過筆者 Google 後,發現今次突如奇來的上升係原來因為 WhatsApp!

各位讀者,快啲分享比你地身邊嘅 Mac 友,唔係等佢地自己真係自己用爆咗部MacBook 然後花錢升級就唔好啦!

話說 WhatsApp 又一次挑戰筆者嘅底線,今次筆者已經索性關閉咗 WhatsApp 的 iCloud Backup!因為筆者近兩年來重要的訊息已經沒有再用 WhatsApp 傳送,基本上就算成個 WhatsApp 紀錄無哂,筆者都唔會覺得可惜 :)

盡快放棄 WhatsApp 吧,想了解更多 Telegram 可參閱下文

一鍵清理(Source Code)

https://github.com/gaplo917/mac-clean-cache