IM 全寫係 Instant Messaging 即係而家泛指既通訊App,最為香港人熟悉嘅不外乎 WhatsApp/ Line / 微信 (WeChat)。

IM 已經成為生活必需品,你有無好好選擇?

如果你要我一定係 WhatsApp/ Line / 微信 呢個小圈子入面揀一個黎用?對唔住,我腦海產生嘅第一個想法 :

真係只有呢三個App 合資格做我嘅生活必需品?

就係因為呢三個 IM 香港先多人用,所以我一定要係呢三個小圈子度揀一個?他們不代表我,我寧願揀企出黎,同大家介紹一個更好嘅選擇。

情況就好似將來 2017 年大家可以為香港揀佢嘅「必需品」,但係呢個「必需品」係由 1200 個提委自己揀完兩、三個出黎先再比你揀,你叫我點揀?

相信大家見到上面幅 Banner 已經知道我對香港人最熟悉嘅三款 IM 灰左,而唯一令我生命有返啲色彩嘅就係我今日要推介嘅餐廳 - Telegram。

餐廳?用餐廳比喻 IM 看似不切實際,其實很有意義

係未正式介紹 Telegram 之前,容許我以餐廳比喻現時嘅 IM,你會揀邊間餐廳?

  • WhatsApp 餐廳  – 一間外資餐廳,係香港屹立左幾年,係香港老字號,最多香港人幫襯,但因為出餸慢成日都要等,餸菜不是特別出眾,只能稱得上醫肚。最近三年接近原地踏步,開業至今不設外賣(最近開放 Android 外賣,但外賣必須喺店外範圍進食)。
  • Line 餐廳 –  一間包裝得好華麗嘅餐廳,入面餸款最多。內𥚃甚至有遊戲機比食客玩,如果邀請其它食客玩,仲可以玩多幾局。但係呢間野保安做得唔好,好多扒手出沒,負面報導最多,有受害者試過唔見幾千蚊。設有外賣,但感覺外賣像TVB啲劇一樣是是但但。
  • WeChat 餐廳 – 一間大陸人包辦嘅餐廳,Line 餐廳有乜佢就有乜,但係客人 Order 嘅每一個餸喺會經過審查。

Telegram 餐廳 - 一間成立不夠兩年嘅新晉食堂,多外國人唔算多香港人幫襯,但勝在出餸快、味道好以及所有個餸嘅細節處理得好細膩,甚至將所有餸菜嘅烹調方法公諸同好,係一個真正以食客為本嘅餐廳。另外餐廳保安做得好,無扒手;餐廳團隊堅持信念,希望食客專注用餐,不設遊戲機,支持高質素外賣。

介紹完四間餐廳,睇完你會點揀?

體驗真正的IM

我自己由一年半前無意中發現 Telegram, 當時聯絡人𥚃面一個人都冇,但我作為一個 Programmer 非常欣賞 Telegram 背後的概念,就想嘗試放棄 Whatsapp

Telegram is not intended to bring revenue, it will never sell ads and cannot accept outside investment. It also cannot be sold. We're not building a “user base”, we are building a messenger for the people.

於是我首先叫我既親人、女朋友、最好的朋友開始一齊轉用 Telegram,身邊用過Telegram 既人都會覺得好方便,最大優勝就係極速、支持多平台同埋無需要備份,之後基本上唔熟既朋友先會用 Whatsapp 聯絡。直到最近兩個月,Telegram 出左好多新功能例如 Passcode Lock 、 Reply 、 HashTag、愈出愈好,所有新功能都係針對用家去做,令我對 IM 既要求除左要快之外,變高左好多,覺得 Whatsapp 真係好過時,所以我不得不介紹 Telegram 比大家,希望大家可以一齊用一樣更人性化既產品,拒絕爛橙。

Telegram 簡介

Telegram is a messaging app with a focus on speed and security, it’s super fast, simple and free. You can use Telegram on all your devices at the same time — your messages sync seamlessly across any of your phones, tablets or computers. - 節錄於 Telegram 官方網站

上文主要描述 Telegram 係一個專注速度及保安嘅 IM,一個超快、簡單及免費的App。你可以同時在不同裝置上使用 Telegram,所有訊息可以完美同步到任何電話、平板、電腦。

Telegram 最有實力

對於 IM 黎講「每日處理訊息量」等同成績表,愈高愈好。

8 Dec 2014 Telegram 每日處理訊息量達破 10億條

試想一間冇做任何宣傳嘅 App,要係啲 IM 巨頭搶用家看似冇可能,但事實擺在眼前,只靠實力贏得 Word of Mouth 嘅 Telegram,一年半內有 5000 萬人使用,每日處理訊息量達破 10億條實在唔簡單,可能好多首批用家同我一樣欣賞Telegram 背後的概念,但豈止於此?最近五個月每日處理短訊量翻再一倍!高達20億條!

13 May 2015 Telegram 每日處理訊息量達破 20億條

一間餐廳再宣傳得好,如果啲餸菜唔好食,只會愈黎愈少人去。因為?

啲食客喺有唎嘅,唔好食咪無下次

學暴龍哥話齋

Telegram 用家食過番尋味,總好過某啲App 用銀彈戰術係街邊擺擋,裝左個APP 之後送可樂谷下載數量,實質好少人用;又或者 Follow 左個 Group 之後買 M 記有九折去吸引下載。

接著,我會先列出現時 Whatsapp/Line 嘅不足之處,然後再將 Telegram 優勢以圖文並茂方式逐一介紹。


WhatsApp缺點

  1. 無得 Set passcode
  2. iPod/Tablet 不能安裝
  3. 只有Web版(iOS仲未有)
  4. 沒有原生的電腦版
  5. 所有Send 出去嘅圖片都必定經過壓縮
  6. 只可以 Send 圖/影片 ,其它檔案唔可以Send
  7. 所有訊息/圖/影片只會儲在手機,日積月累之下Whatsapp 愈黎愈大,容易用你3-4 GB
  8. 換手機 Whatsapp 要重練,手機轉第二個平台基本上沒有官方的解決方法
  9. 升級手機要備份及還原 Whatsapp 很痛苦
  10. 只可以一部手機上用
  11. 如有太多未 Read 既Message,會Load 勁耐,然後入到去如果有人講野,就會將你彈到最新嗰條Message(最底),基本上好難搵得番你未睇嗰個位。
  12. 一定要Add左電話號碼先可以對話,無得用Username 搵人
  13. 開App慢、Send 訊息慢、Send 圖慢、Send 片慢

Line缺點

  1. 沒有 Web 版(曾經有但已經停左服務)
  2. 保安做得唔好,如果你密碼太簡單又開左電腦版就會好容易被人爆到(不過最近出左 Two-step verification 總算有改善)
  3. 只可以一部手機上用
  4. 會收到一堆遊戲邀請,一堆叫你買點數嘅人
  5. 所有太舊既訊息/圖/影片只會儲在手機,Server 係唔會有!所以每次升級都係要備份及還原。
  6. 開App慢、Send 訊息慢、Send 圖慢、Send 片慢

Telegram 更勝一籌

以上所有Whatsapp/Line 缺點係基於與 Telegram 比較所寫出黎,即係所有缺點向逆向諗一諗就會係 Telegram 既優勢。不過我都會不厭其煩圖文並茂講一次。

1. 細膩、貼心設計

  • 大家一直在 IM 都想要的功能 - Passcode Lock 連同支持 TouchID!!

  • 可以Reply 人地個 Message,無論人地個 Message 係幾耐之前,Click 一下會彈返去 Message 既位置,係 Group chat 唔怕人地唔知你回應緊啲乜野同埋可以翻舊帳 :D

  • Group Chat 可以 Tag 人對話

  • 可以自行落 Tag 重點分類對話,Click 落個 Tag 度會出現你所有你 Telegram 帳戶內相同嘅 Tag 既對話,公司用途一流

  • 超實際的預覧 Link 功能,無需再 Click 入去至知條 Link 講乜野,覺得有唔妥就唔好 Click 入去喇,但如果你見到 Gap撈Tech 嘅Link 緊係要入去睇下啦!

  • 有人地嘅 Username 就可以對話,交換 Contact 無需再用電話號碼!公司同事交換 Contact 一個 Username 就搞掂!

  • 當你個 Group 有幾百條未讀訊息, Telegram 係會貼心咁彈你去由你未讀嘅開始,亦都極速就Load 到!

2.無縫接合你所有裝置

一個訊息由任何一個裝置 Send 出,所有裝置都會收到。一個訊息由任何一個裝置Delete,所有裝置都會 Delete。

一啲生命週期好短既File或者 Link 想Send 比人,可以直接用電腦拉過去 Telegram 電腦版 Send,唔洗再放上 Google drive、唔洗用 Email,快捷簡單。如果係 PDF/docx/Text 更加可以直接係手機睇得返。

每個File上限有成1.5 GB,無任何限制,點會唔夠用?


3.超有誠意的電腦版本

  • Window/Mac/Linux 全部有齊,更加有 Web 版方便公司無得裝App 都可以用!

  • 電腦版都有得 Set passcode,保障你 Telegram 內的訊息!

  • 一體式的對話視窗,唔似 LINE 咁樣每開一個對話多一個視窗,愈搞愈亂

  • Line 同多幾個人講野就會變成咁,一堆視窗究竟想點?仲要有時收到啲垃圾訊息!

4.極速體驗(iPhone 6 Plus 測試)

完全關App ->開App

Whatsapp: 3.23秒
Line:     1.55秒
Telegram: 1.03秒

完全關App->開App(20個Unread)

Whatsapp: 5.20 秒
Line:     3.46 秒
Telegram: 1.80 秒


Send 同一張由6Plus 影嘅相(有壓縮)

Whatsapp: 3.63 秒
Line:     1.65秒
Telegram: 1.53 秒

Send 同一張由6Plus 影嘅相(冇壓縮)約1.2MB

Whatsapp: 沒有此功能
Line:     沒有此功能
Telegram: 1.77 秒


10秒影片(連自動壓縮)壓後約700KB

Whatsapp: 3.46 秒
Line:     12.20秒
Telegram: 3.34 秒

10秒影片(冇壓縮)約 21MB

Whatsapp: 沒有此功能
Line:     沒有此功能
Telegram: 8.43 秒


進入對話

Whatsapp: 0.95 秒
Line:     0.96 秒
Telegram: 0.56 秒


5.無痛升級/轉會

Telegram 所有訊息/圖/影片 在 Telegram Server 上有紀錄,基本上要換手機就係喺新手機安裝Telegram 就完成,無需再備份及還原!減少生活煩惱!


6.Open Source (Developer only)

Telegram 提供全面嘅 API 以及 將 所有Client project 都放係 Github 任你改,App store 都有好多自制 Telegram client。

P.S. 緊記必需著名你用咗Telegram 、唔好撞 Logo、要Open source


總結

如果你先前接觸過 Telegram 但因為覺得冇人用所以冇繼續用嘅話,我建議你可以好似我咁樣同你最親密、最好嘅朋友試下一齊轉用,感受一下 Telegram,相信你對 IM 嘅要求會不知不覺咁提升左,同時減少生活上嘅煩惱。

如果你有公司 Group 用緊 WhatsApp/Line 嘅人,可以試下分享呢一篇 Telegram 介紹,搞個公投,順應民意。

如果你睇到呢度,我相信你對 Telegram 應該好有興趣,你而家要做既就係 Tag 你既好朋友睇呢篇 Telegram 既介紹,將你日常地個重心 Group 轉移到 Telegram,一齊加入 Telegram 嘅大家庭,向爛橙說不。

如果有一日香港人抄牌,係咁樣問:

你可唔可以比你 Telegram 我?

係我呢一刻嘅願景,亦係寫呢篇文既目的


心動不如行動啦,立即安裝 Telegram

iPhone/iPad 下載

Android下載

Window Phone 下載

Window/Mac/Linux下載

Mac OS X 下載

Telegram Web版 (無需安裝,適合公司使用)